sábado, 21 de enero de 2012

IBM Social Business prediction for 2012

IBM Social Business prediction for 2012

For Social Business, 2011 was a year of exploration, experimentation and in some cases innovation.  Both small and large organizations in a variety of verticals globally began to realize the power of bringing social behaviors, processes and platforms behind the firewall. According to a 2011 AIIM survey, over 50% of organizations now consider social business to be imperative or significant to their business goals.

As 2011 comes to a close, it’s time to look ahead to what’s next in social business for 2012. IBM’s Alistair Rennie, GM of Social Business, has three predictions for what we can expect to see in social in 2012:

1. Social Analytics

“In today’s highly connected global business environment, the way people communicate, find and share information and work together has changed dramatically.  In 2012, social analytics tools will become the must have to gain insight and make better, faster business decisions and improve customer satisfaction. Whether it’s analytics of an internal social network, or gaining customer insight through analysis of external social networks, organizations will increasingly rely on social technologies to listen, examine, and connect to act.”

2. Gamification of social networking in the enterprise

“Gamification, the use of game elements in non-game systems to improve business outcomes, has the opportunity to transform how employees work inside the enterprise and will certainly be something social businesses explore in 2012.”

3. Community Managers Rule

 “Just like the Internet opened up a world of new opportunities, the rise of social business is creating new jobs. With the adoption of these new internal and external social business tools comes the increasing need for staff to manage the new processes and communities, to measure their effectiveness, and to educate and enable the workforce to participate. Corporations are quickly realizing they must create new roles like the community manager to take on these new responsibilities. Watch for this role to take off in 2012, with organizations of all shapes and sizes, in a variety of industries calling on experts to help to build, maintain, and activate members in an online location around common interests and topics.  Key skills required:   Ability to be transparent, drive sharing among members, and listening and shaping conversations.”


Predicción de IBM para los negocios sociales en el 2012.

Para los negocios en las redes sociales,  2011 fue un año de exploración,  experimentación y en algunos casos innovación. Tanto organizaciones pequeñas como grandes en una variedad de mercados verticales a nivel mundial comenzaron a darse cuenta del poder de traer los comportamientos sociales, procesos y plataformas que hay detrás del firewall. Según una encuesta de AIIM 2011, más del 50% de las organizaciones ya consideran que los negocios sociales son imprescindibles o importantes para sus objetivos de negocio.

Como 2011 llega a su fin, es hora de mirar lo que nos traen los negocios sociales para el año 2012. Alistair IBM Rennie, gerente general de Empresas Sociales, tiene tres predicciones de lo que podemos esperar ver en la vida social en el año 2012:

1. Análisis Sociales
"En el actual entorno de negocios global y altamente conectado, la forma de comunicarse, buscar y compartir información y trabajar juntos ha cambiado drásticamente. En 2012, las herramientas de análisis social, se convertirán en el instrumento para comprender mejor y tomar mejores y más rápidas decisiones  de negocio y mejorar la satisfacción del cliente. Si se trata de análisis de una red social interna, o la obtención de conocimiento del cliente a través del análisis de las redes sociales  externas, las organizaciones cada vez se basarán más en las tecnologías sociales para escuchar, analizar, y conectarse para actuar. "

2. “Gamification” de las redes sociales en la empresa
"Gamification, el uso de elementos de juego en los sistemas de no-juego para mejorar los resultados de negocio, tiene la oportunidad de transformar cómo los empleados trabajan dentro de la empresa y sin duda será algo que las empresas sociales exploren en el 2012."

3. Función de los Community Managers
"Al igual que  Internet abrió  un mundo de nuevas oportunidades, el aumento de los negocios sociales está creando  nuevos puestos de trabajo. Con la adopción de estas nuevas herramientas internas y externas de negocios sociales viene la creciente necesidad de personal para gestionar los nuevos procesos y las comunidades, para medir su eficacia, y educar y permitir a los trabajadores  participar. Las empresas se están dando cuenta rápidamente que deben  crear nuevas funciones como el Community Manager para asumir estas nuevas responsabilidades. Esté atento a este función  que despegará en 2012, en las organizaciones de todos los tamaños y formas, en una variedad de industrias que recurrirán a expertos para ayudar a construir, mantener y activar los miembros de un sitio en línea en torno a intereses comunes y temas. Competencias clave requeridas: Capacidad de ser transparente, guiar en la participación a los miembros, y escuchar y dar forma a las conversaciones ".


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